Tanjirače

Zavisi dosta i od godine, ja moju vucnu imam od 2008. nekad odradi ekstra milina da pogledaš u njivu a nekad ne lici ni na šta

Ove godine radimo suva suncokretišta.Prvi prohod je ispao lepo a drugi završni je na nekim parcelama napravio prašak kako se uradilo, skoro nije bilo tako.U ne paljenom kukuruzoviništu je seks na eks.Nije pokisla masa da se zalepi za zemlju već sve leprša od gore.Išao sam i tri prohoda da se spremi iole pristojno i opet nije 100% zatrpano već nekih možda 60-70% mase, bilo je ljuštike do kolena to je činjenica a šibica ne dolazi u obzir.Sejao sam i u gore spremljeno pa je ispalo super do kraja, jedino nije baš lepo na oko.

Za Rubin 10 treba velik traktor (150-200ks) zbog nošenja. A potrebna snaga za vuču zavisi od radne dubine (od 3 do pravih 12cm)

Pre Konzumove V smo radili sa OLT X, nikad se nije kezečila. Može samo da se kezeči ako je naišla na mekano pa povukla i sl., ali da se kezeči kao V, ne može. Brzina nema veze, to bar imamo prilike videti-proveriti u našem ataru jer ima nas raznih Šumahera, Fanđa... Uostalom i ja sam jedan od tih koji peglaju, nije mi džabe A. Senna na profilnoj. :)
Što se tiče okretanja, to je tačno. X ode u gnjurac ako je ne podižeš. V je tu u velikoj prednosti, pogotovo ako su slepe njive. Takođe brda i kanali su mana kod X. Meni to ne smeta jer svakako idemo sa gruberom posle tanjirače a od prošle godine i kembridž valjkom posle grubera pa se njiva poravna. Od tanjirače očekujem da dobro isecka i zameša ž.o., što smo i dobili sa Konzumkom, ali me strašno nervira taj kereći hod i to njeno podešavanje... Ako zakosiš prednju bateriju da radi posao, zadnja ne može da ispravi tanjiraču + traktor ide ko ker. Kad namestiš da nema kerećeg hoda onda ni tanjirača ne radi koliko bi mogla (je sposobna). Al da ostaje ravno za njom, ostaje ma.. joj j...

Ja konzumku nisam dirao kako su je namontirali kad su je doneli i sastavili, tj nisam dirao ukosenost baterija i ide odlicno. Sve od stelovanja sto sam radio je podizanje ili spustanje prednjeg i zadnjeg dela preko one sipke napred. Kezecila se malo na pocetku, pogledao na koju stranu ide, spustio nize one tanjire koji je vracaju u drugu stranu i to je to.

Ovaj snimak tupanca nije kod mene.
Ja sam probao Akpil Bison od 3m i 2070kg
sa Masejem 6180 od 120ks.
Znaci za nedaj boze bi se mogle raditi i sa tih 120ks. 11-12 km/h bez problema vuče do 10-12 cm dubine.
Na tanjiraci su diskovi od 610mm i mislim da moze blize 20cm duboko da radi ali treba još tezi traktor.

Isto i kod mene.

Dodju neki gledaju dok radim pa mi izmisljaju toplu vodu, neki kazu treba prvi prohod da ispravim tanjire da bolje isece masu, neki kazu treba drugi prohod da ispravim tanjire da poseku grudve (koje grudve druze vidi kako je sitno ?! :sta:)
Sve to ja lepo saslusam, ne diram nista a oni posle dodju i kazu "bas si dobro uradio, kazem ti ja kako treba" :ROFLMAO:

Ma beži, baš si zaludan da joj menjaš zakošenost od njive do njive.
Ja isto teram kako su je oni montirali kad su je doterali. I zadovoljan sam.
Samo na usponu zapinje traktor žestoko, nije mu svejedno.

Ljudi, sve je to ok. Dobro one rade ako njiva nije ugažena i mrtva kao što smo mi jednu juče zapatili. Godinama iznošeni ž. ostatci, plitko orana verovatno a stajnjaka videla samo kad se ptica iskenja... Tanjirača 2x i gruber sa dodatnih 300kg na njemu 2x i ni onda nije mogao svuda ostvariti zadatu dubinu. Dobro, to je ekstremni slučaj. Ali verujte da bi ta ista Konzum tanjirača sa X rasporedom bila mnoogo sposobnija jer bi mogao ukositi prednje baterije pod istim uglom kao i zadnje i samo je na vretenu poravnaš pa da vidiš onda šta radi tanjirača. Ne kaže se džabe da se V lakše vuče od X a zato se lakše vuče jer tanjiri nisu uposleni koliko bi mogli biti.

Ovaj snimak tupanca nije kod mene.
Ja sam probao Akpil Bison od 3m i 2070kg
sa Masejem 6180 od 120ks.
Da li znaš koliko je 20cm ? Za tanjiraču je to nemoguće, bar za tanjirače koje sam video makar i na fotografiji. Mislim da Rubin 12 može možda 15cm maksimalno ali i to treba dobro proveriti. Za 12cm dubine i 3m zahvata je možda malo 200ks bez obzira na zemljište. Ali nije suština u dubinu rada.

Kod nas ima 3 Consum tanjirace sa debljom sasijom. Od te 3 jedna je moja,32 diska sa rotorima.
i u radu ne mogu da joj primirisu ove Turske kratke tanjirace.
KVerneland,Lemken i ostale zapadne masine rade perverzija,a ove Turske po meni ni blizu Consuma. I sam sam hteo da kupim kratku,ali sam odustao. Ako ikad budu "bolja vremena" uzeo bi ali nesto kvalitetno.